autor: HYPNOS » 09 lut 2018, 22:44
Po odłączeniu kostki z Opornicy do podświetlenia przycisków już nic się nie świeci i dupa z testów pali się tylko konsola Klimy bardzo ciemno ( sterowanie masą dlatego miałem napięcie 12V na obu kabelkach).
Po przeglądzie schematów TerracanETM2004-SD strona 159 Kabelek zielono-pomarańczowy G/O (+12V) i zielony G (-) to są kable do obsługi podświetlenia.
Odłączyłem akumulator , podłączyłem mały akumulatorek 12v pod kabelki przy kostce opornicy wg kolorów i biegunów jw. Zapaliły się wszystkie (działające) żaróweczki podświetlenia przycisków konsoli, tunelu i zegarów. Oświetlenie przycisków szyb w drzwiach idzie tylko G/O i masa czarny B . czyli opornica nie wpływa na działanie. .
Zostało tylko odpowiednie zamontować diody (bieguny) i już .
Opornica natężenia i ust. reflektorów, wymiana żarówek na diody bez lutownicy grotowej albo powietrznej to kicha na maksa . Transformatorowa przy tak starych ścieżkach robi duże szkody.
Miałem kiedyś poldka 92r i były dużo trwalsze.
Przyciski T3,
zapalniczka i popielniczka T5
W zegarach jest 5 szt. W5W jako podświetlenie.
W podsufitce z przodu dwa walce krótkie, ale uwaga te co są w sprzedaży SMD walce są troszkę dłuższe i mają gładsze zakończenie. A mocowanie jest ściskowe z otworkiem.(trzeba trochę kombinować) a pojechałem z żarówką przy zakupie.
Z tyłu jest normalnej długości 2szt walec i są widełki, wiec luzik.
Tablica rej. W5W po jednej na lampę , są tam zatrzaski z jednej strony od której wyjmujemy.(są bardziej sprężyste).
(Jutro foty i napisze jakie żarówki do podsufitki)
wiem że im większy stożek tym lepiej, ale nie sztuka dojebać wiadro i wystawić przez błotnik