Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Obieg wysokiego ciśnienia

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 28 cze 2018, 10:05

A szczelność całego układu paliwowego sprawdzałeś (włączając przewody niskiego ciśnienia, smoka, stan smoka wewnątrz zbiornika, szczelność przewodów powrotu)?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 02 lip 2018, 17:14

Tak to tez było sprawdzane. Jest możliwe żeby to sterownik padł bo mechanik twierdzi że jemu już brakuje pomysłów? Wymieniał ktoś może sterownik?
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2004 czarny lift 2 calusie na spręzynkach lovelasów
jarko31
 
Posty: 79
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 03 lip 2018, 15:52

A czy sprawdzany był sam czujnik ciśnienia i regulator (czy jakoś tak się ten element nazywa)?
W instrukcji serwisowej (na stronie głównej www.terracan.pl po lewej na dole w dziale do pobrania) jest opisany sposób diagnostyki czujnika.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 04 lip 2018, 08:32

Tego nie wiem akurat. Ale w sumie znacząco się poprawiło po wymianie koncówek wtryskiwaczy samochód jedzie płynnie silnik równiutko pracuje. Pozostały tylko sporadyczne braki w dopływie paliwa (czy tez co innego) zdarza sie to bardzo rzadko ale jednak. Natomiast jak się wlączy CHECK to tez nie ma zmiany parametrów pracy. Zauważyłem tez że podnosząc prędkośc za pomocą tempomatu właśnie występują takie lekkie szarpnięcia jakby brak paliwa. Być może jest to związane z elektroniką a nie samym układem paliwowym. No i czasem nie działa obrotomierz. Kurcze może coś w samych zegarach......
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2004 czarny lift 2 calusie na spręzynkach lovelasów
jarko31
 
Posty: 79
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 04 lip 2018, 16:13

Co do obrotomierza - to może być kwestia samych zegarów (wtyczki, zimne luty, rdza / nalot itp), Może to też być kwestia kompa albo któregoś z przewodów (w tym momencie można łączyć problem z "czkawką", obrotomierz i tempomat). Skoro cały układ paliwowy masz szczelny, filtr paliwa wymieniony - może przepustnicę masz brudną (tak, może się zasyfić od spalin, które wracają z EGR-u) albo sam EGR nie działa idealnie (i się np. nie przymyka kiedy powinien)?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 06 lip 2018, 10:18

Włanie ten egr zamierzam jeszcze wymienić. EGR jest powiązany z przepływomierzem i wyskakuje własnie błąd przepływomierza. Jak rozkminie dam znać, A narazie dzięki Panowie za podpowiedzi. Pozdrawiam
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2004 czarny lift 2 calusie na spręzynkach lovelasów
jarko31
 
Posty: 79
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 06 lip 2018, 16:13

Zanim EGR wymienisz - sprawdź czy jest czysty. W większości przypadków samo czyszczenie wystarczy by przywrócić temu ustrojstwu prawidłowe działanie.
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 26 lip 2018, 15:02

HAHA tylko mi śmiać sie pozostało. Qwa tych mechaników co mi to regenerowali to bym za jaja powiesił. Dziś rano nie odpaliłem samochodu. Już po wymianie końcówek wtryskiwaczy odbierając go od mwechanika zgasł mi po 2 sekundach drugie kręcenie nie dało rezultatu dopiero za trzecim. I tak było do dziś. Dziś odpalił za pierwszym razem po sekundzie zgasł i już nastepne kręcenia nie pomogły.Ma ktoś pomysła. Odholowałem go do innego warsztatu Hyundaia może coś pomogą. Ale pytanie jest takie czy tamten mechanik spieprzył coś przy regeneracji wtryskiwaczy lub montażu że przestał palić. Dadam że przed regeneracją wsztystkiego palił od dotknięcia kluczyka nawet w te siarczyste mrozy.
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2004 czarny lift 2 calusie na spręzynkach lovelasów
jarko31
 
Posty: 79
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: barzuc » 27 lip 2018, 22:44

Przyznam, że nie mam pomysłów - swoje sam regenerowałem i przyznam, że przy odrobinie staranności ciężko coś spartaczyć... Może wtyczki od wtrysków są połamane, wiązka uszkodzona albo kompletnie zapowietrzony układ paliwowy?
Już bez terka...
Był: Terracan 2.9 163KM A/T + TOD: viewtopic.php?f=9&t=2344
Obecnie: Fiat Sedici 4x4 + Mitsubishi Outlander 4x4
Zapraszam również na http://www.zpiataklepka.dakod.pl/, http://wzornica.blogspot.com/
Awatar użytkownika
barzuc
 
Posty: 1728
Rejestracja: 10 lip 2013, 19:18
Lokalizacja: Wielkoposka / okolice Poznania

Re: Obieg wysokiego ciśnienia

Postautor: jarko31 » 28 lip 2018, 10:35

QWA nie uwierzycie. Po 4 godzinach mechanik w ASO hyundajka wykrył awarie (ASO od trzech lat więc narazie się starają). Ten poprzedni partacz popieprzył układ zasilania paliwem. Gdzies były błednie pozakładane rurki tylko już nie dopytałem czy to od filtra paliwa czy gdzieś przy któryms wtryskiwaczu. A jeśli chodzi o zapalanie lampki check to sugerują że jednak dalej to może być wina wtrysków i/lub pompy ale sprawdzenie tego to ok. 2500 na wstepie więc chyba dam sobie spokój. Ale jak teraz tego nie sprawdze to już nie mam co domagać się zwrotu kosztów od tego partacza. A jak się okaże że są dobre to 2500 koła w plecy.To jest dylemat.
Terracan 2,9 CDRi, 120kW / 163KM rok 2004 czarny lift 2 calusie na spręzynkach lovelasów
jarko31
 
Posty: 79
Rejestracja: 29 lis 2017, 17:14

PoprzedniaNastępna

Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net