Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Zimny nie pali, ciepły tak.

Zgłoszenia awarii i jak sobie z tym radzić.

Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 25 sty 2019, 18:31

Hej koledzy.
Mój terek odjechał od poprzedniego mechanika i stoi u kolejnego. Aktualny stwierdził, że wszystkie 4 wtryski są do gruntownej regeneracji (przy dłuższym przyspieszaniu pojawiał się check). Zrobił wtryski, potestował cały dzień - było OK. Aha, facet zajmuje się dieselami i regeneracją wtrysków i podobno jest w tym dobry...

No, ale auto dalej nie pali na zimnym... Odpala po ok 10 sekundowym kręceniu z autostartem psikanym do filtra. Później póki nie przestygnie pali bez problemu. Po ok. 40 min na stacji diagnostycznej (przegląd) odpalił za 2 razem (bez samostartu).

Podobno kable wszelakie są OK, ale jak się schłodzi, to nie ma napięcia na "czujniku wału i wałku" (podejrzewam, że mechanior miał na myśli czujnik położenia wału i no właśnie nie wiem na czym jeszcze... ).

Macie pomysł co to może być? Chciałbym wreszcie zacząć znowu nim jeździć zanim się naturalnie zutylizuje ;)

Dodam, że auto to 2,9 CRDi, przed liftem, manual.
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: kon555 » 26 sty 2019, 19:13

Jeśli jest lub występował problem z czujnikami wałka lub wału komputer zapiszę trwały błąd. Sam wymieniałem czujnik wałka po regeneracji wtryskiwaczy oraz uszczelki pod głowicą który 'przypadkiem' po naprawach zaczynał tracić sygnał. Ale mechanik powinien sprawdzić kody błędów a dopiero w przypadku braku błędów lub braku jednoznacznej diagnozy brać się za "manualną" diagnozę. Terracan ma dość szczegółowy moduł diagnostyczny jeśli chodzi o silnik, tylko trzeba mieć sprzęt diagnostyczny. Przed regeneracją też miałeś problem z odpalaniem na zimnym czy tylko przelewały wtryskiwacze przy przyspieszaniu (check/utrata mocy)?
kon555
 
Posty: 129
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 27 sty 2019, 21:52

No więc tak.
Ostatnie jakieś 3tkm przy dłuższym przyspieszaniu pojawiał się chceck.
Później pojawił się problem z odpalaniem rano. Przeważnie po pierwszym kręceniu ok 5 sek., wysiadałem pompowałem pompką ręczną (założyłem, że może zrobiła się jakaś nieszczelność) i za drugim razem zapalał. Czasami za trzecim.
Aż w końcu nie zapalił ani za trzecim, ani za piątym...
Wtryski były zajechane, ale nie było w nich opiłków.
Jak pisałem, po zrobieniu wtrysków facet cały dzień jeździł i...rano nie zapalił.

Wcześniejszy mechanik uparł się, że jest to wina immobilizera. Nie wiem skąd ten pomysł, skoro na ciepło pali...
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: kon555 » 29 sty 2019, 21:28

Jesteś w stanie sprawdzić jakie błędy się pojawiły?
kon555
 
Posty: 129
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 30 sty 2019, 02:07

Najszybciej w piątek. Pojutrze mogę podać błędy sczytane przed regeneracją wtrysków.
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 03 lut 2019, 23:21

Przed wymianą wtrysków było tego trochę...
P0382 (AIR HEATER RELAY) - podgrzewanie paliwa na dolocie też zostało wymienione (jedna spirala nie grzała).
P1119, P1640, P0340, P1120, P0203 (wtrysk na 3 cylindrze, ale jak pisałem, te już zrobione), P0340 (nie wiem dlaczego ten sam błąd widzi 2x).
Jak to aktualnie wygląda, pewnie będę wiedział jutro. Auto stoi prawie 150 km ode mnie :/
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 04 lut 2019, 23:28

Aktualnie są 2 błędy:
P0340 - czujnik położenia wałka rozrządu - brak sygnału. (ten bład pojawia się dwukrotnie).
P1640 - przekaźnik główny - przerwa/zwarcie do masy.
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: kon555 » 05 lut 2019, 17:15

P0340 - wymień czujnik. sam wymieniałem błąd ustał, u mnie prawdopodobnie naruszony podczas demontażu głowicy i czasami przestawał pracować.
https://www.fox.rzeszow.pl/czujnik-polo ... 0943,28994
http://www.sklep-kia.pl/czujnik-fazy-ro ... -2502.html

co do P1640
viewtopic.php?p=5137
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P1640/
kon555
 
Posty: 129
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: Chrisu » 06 lut 2019, 12:47

Zmiana czujnika nie pomogła :(
Chrisu
 
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2016, 06:00

Re: Zimny nie pali, ciepły tak.

Postautor: kon555 » 07 lut 2019, 00:20

Czy nadal aktywny jest błąd P0340? (Po wymianie na nowy czujnik, i ważne też czy oryginał czy zamiennik, wiem po znajomych że w sklepach potrafią wcisnąć, czasem nieświadomie zamiennik który jest niesprawny albo nie trzyma parametrów na start)
Co do błędu P0340 musi on występować tylko czasami bo bez danych z czujnika silnik nie wystartuje, komputer nie będzie wiedział który cylinder teraz pracuje. A i po wyminie skasowałeś błąd? W niektórych przypadkach nawet po usunięciu usterki (wymiany uszkodzonego czujnika), nie było poprawy do skasowania błędów, przytoczę też inny przykład gdzie pomagałem znajomym rozwiązać problem z silnikiem po fachowym wycięciu dpf.. komputer wykrywał błąd czujnika, gdy kasowałem błąd silnik od razu pracował ładnie przez 5-10 sek i kulał, ale tu się okazał że uszkodzony był przepływomierz który był wymieniany przez serwis, w niektórych autach jest więcej czujników np. za IC zapytałem czy wymieniał ten drugi usłyszałem że serwisie sprawdzali wymienili i nic nie pomogło, skończyły się pomysły wszystko wskazywało że czujnik. Słyszałem że znalazł drugi warsztat skasowali ponad 1000 za samą diagnostykę, znaleźli usterkę drugi czujnik przepływomierza, ten o którym mówiłem żeby sprawdził na spokojnie gdzie się znajdował, bo w tym modelu nie wszystkie silniki miały 2 przepływomierze i komputer wskazywał przepływomierz ale identyfikował który. Oczywiście przypadkiem czujnik sprawił problemy od razu po operacji wycięcia dpf.

Sprawdź też czy zaszły jakieś zmiany w komputerze po zmianie czujnika.
Schemat diagnozowania czujnika wałka:
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P0340/

P1640 - W temacie który ci załączyłem wychodzi że błąd może powodować zły akumulator sprawdź napięcie/stan akumulatora przed/w trakcie rozruchu, prawidłowe napięcie jest bardzo ważne dla ecu i czujników jeśli jest problem z napięciem odbiję się na innych podzespołach, ciekaw też jestem czy błąd jest stały (czy po usunięciu powraca/ i jaki ma status przy sprawdzaniu komputerem czy jest oznaczony jako stały/aktualny czy historyczny/nieciągły). Po sprawdzeniu powyższych jeśli zakończą się niepowodzeniem, wydrukuj mechanikowi schemat diagnozowania: http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 430/P1640/
kon555
 
Posty: 129
Rejestracja: 01 wrz 2016, 21:04


Wróć do AWARIE



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: google i 17 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net