Forum TERRACAN.PL

Forum użytkowników aut marki HYUNDAI TERRACAN

Wymiana drążków skrętnych

Zgłoszenia nowych uzytkowników (proszę o wpisywanie się w nowych wątkach)

Wymiana drążków skrętnych

Postautor: Artur13 » 09 sie 2019, 14:28

Cześć. Jestem nowy na forum i od niedawna mam Terracana, jednak przeróbki juz się zaczęły. Mam już MT-ki, zawieszenie Ironmana, w tym drążki. I tutaj mam pytanie, jako że jestem amatorem w rozkręcaniu auta, potrzebuje informacji jak zabrać się za wymianę drążków skrętnych? Podobno jest to stosunkowo proste. Po drugie ile można podkręcić je po wymianie? Czy trzeba ustawiać po tym geometrię przodu? Dziękuję za informacje.
Artur
Artur13
 
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2018, 14:37

Re: Wymiana drążków skrętnych

Postautor: k0d0 » 10 sie 2019, 19:04

Drążki podkręcić możesz ok 40 - 45 mm od serii. Można wyżej tylko wtedy wali o ograniczniki na wybojach.
Koniecznie ustaw geometrie. Szkoda opon :D
Co do łatwości wymiany nie wiem bo tylko podkręcałem.
Awatar użytkownika
k0d0
 
Posty: 96
Rejestracja: 15 cze 2018, 13:16
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana drążków skrętnych

Postautor: HYPNOS » 10 sie 2019, 22:55

Cześć,.

Przy maksymalnym podkręceniu nie ustawisz już geometrii (pochył koła) nawet jak wymontujesz wszystkie podkładki.
Optymalne ustawienie to podkręcenie na maxa, zmierzyć i obniżyć o 2,5 cm. Wtedy dasz rade ustawić na granicy czerwono-zielonego pola . Też nie wymieniałem czekam aż strzelą. Ale jesteś pierwszą osoba piszącą ,że to łatwe. Wymienić na dłuższe łączniki stabilizatora.
wiem że im większy stożek tym lepiej, ale nie sztuka dojebać wiadro i wystawić przez błotnik
Awatar użytkownika
HYPNOS
 
Posty: 304
Rejestracja: 06 lut 2018, 19:19
Lokalizacja: ** W-wa **

Re: Wymiana drążków skrętnych

Postautor: Artur13 » 26 sie 2019, 10:45

Cześć. I rzeczywiście nie jest to trudne. Zajęło mi to około 5 godzin "z podłogi", auto na kozły i zaczynamy.Pewnie ktoś kto ma jakieś pojęcie o mechanice i dostęp do podnośnika zrobiłby to znacznie szybciej. Odkręca się tylko śrubę, którą podciągamy drążki, drążek odpręża się i po całkowitym wykręceniu tej śruby można go cofnąć, lekko ruszając na boki i góra-dół. Nie trzeba nic odkręcać przy wahaczu. I to cała filozofia demontażu. Natomiast żeby założyć nowe trzeba dobrze ustawić zawias , którym naprężamy drążek. Na jego kołnierzu jest małe naciecie, znacznik. Takie samo jest na kołnierzu gniazda w wahaczu-muszą one być ustawione w jednej linii. Ja zaznaczyłem na frezie korektorem miejsce wsunięcia w kołnierz i przeniosłem na koniec drążka. Drążki mają oznaczenie -prawy ,lewy i taką strzałkę, która pokazuje kierunek skręcania się drążka, wzorowałem się na ustawieniu oryginalnych. Mam już podkręcone i przód stoi na 84cm, w przyszłym tygodniu robię geometrię.
Artur
Artur13
 
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2018, 14:37


Wróć do NASZE AUTA



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created by StylerBB.net