Jako że wszystkie moje wozidła na olej napędowy jeździły na sterydach chodzi mo po głowie zawirusowanie Terrka .
Guru polskich tunerów Master ma na swojej stronie coś o Hyundaich:
http://www.tdi-tuning.pl/tabela_przyrostow.htm
Miejscowy magik od zmian w oprogramowaniu sam nie wie jaki sterownik siedzi w tym aucie i chyba mi dobrej ceny nie zaoferuje.
Może w takim razie kupić box? Taniej i zawsze można sprzedać:
http://cgi.ebay.pl/Hyundai-Terracan-2-9 ... 286.c0.m14
Box jak powszechnie wiadomo jest gorszym rozwiązaniem. Box tylko zwiększa dawkę paliwa oszukując sterownik np zwiększając pomiar temperatury paliwa. Sterownik oblicza więc większą dawkę. Box-a używałem w Corolli 1,4 D4D i jakoś to działało. Odczuwalnie moc silnika była większa, nie było jakiegoś specjalnego dymienia ani innych konsekwencji. Przejechałęm jakieś 40 kkm bezawaryjnie. Problem tylko był w gorące dni (30C). Pojawiał się błąd i auto nie chciało jechać.
Chiptuning jest rozwiązniem dużo lepszym. Dobry tuner może wycisnać z silnika dużo więcej, podnosząc ciśnienie, dawkę paliwa i całkiem zmienić charakterystykę silnika. Źle napisany program, zbyt mocny lub dający za duży moment obrotowy w niskich obrotach może przyczynić się do padu turbiny, sprzęgła, przegrzania motoru i diabli wiedzą czego jeszcze. Dobry program daje naprawde super osiagi przy zachowaniu w miarę trwałości silnika. Moja Octavia ma zrobiony program, założone większe turbo intercooler i zapie....cza jak dzika . Przejechałem jakieś 80 kkm bezawaryjnie.